Vineri 5 iunie

Vineri 5 iunie

Am terminat solarul – am intins si folia. E tun – foarte intinsa – suna ca o toba cand ii dai un bobarnac. Cu cat e mai bine intinsa cu atat rezista mai mult (n-o mai flutura vantul).

Metoda a fost urmatoarea :
– pe arce au fost fixati perpendiculari niste lanti (legati intre ei pe lungimea solarului) mai grosuti cu … “clamps”. Habar n-am cum le zice in romana – nu prea le am cu constructiile. De fapt niste bare de metal in forma de C – care intr-un cap cuprind arcele – iar partea ascutita intra in lemn si se prinde in piulite. Astfel daca slabesti suruburile lantii culiseaza pe arce
– Am intins bine capetele foliei – am fixat unul in cuie (prin lanti) TRAGAND DE FOLiE iN JOS Si SPRE MiJLOC. Apoi batut celalt capat.
– Ridicat lantii lungi (aia de la prima liniuta – de pe lungimea solarului) cu 7 cm pe fiecare parte.
– Incepand de la jumatatea lungimii, am fixat folia pe lantii grosi pe o parte (batand cuie prin lanti “normali” / subtiri).
– Acelasi lucru pe partea cealalta, avand grija sa intindem folia cu fiecare lant batut (1.8m). Aici, pe lungime, tragem in jos si spre margini (de aia incepem din mijloc), sa ajungem la colt si sa indoim folia pe partea ingusta a solarului.
– Fixat folia definitiv pe partea ingusta, incercand sa avem indoiturile relativ simetrice
– Partea care nu-mi trecea prin cap: am impins lantii grosi (pe care am fixat folia 7cm in jos) si s-a intins blana. Duduie ca toba!

Arata asa:
https://www.facebook.com/ridgedalepermaculture/photos/a.1449083481985510.1073741832.1448927182001140/1542091089351415/?type=1&relevant_count=1

Am terminat si gropile de dovleci (vreo 50) si plantat. Ahoy!

Leave a Reply

